Om mig&mitt liv

Fick en liten kommentar för ett tag sen ( en ny läsare ) som inte hade läst min blogg alls länge. Och har inte skrivit om mig någon gång redigt. Men dom som känner mig och läser min blogg dagligen vet ju om ganska mycket om mig. Så nu lilla vännen tänker jag svara på din fråga.
Jag heter Kajza Andersson och är 13 år. Bor i ett hur väldigt nära min skola.. I mitt hus bor mamma, pappa och mina 2 syskon. Mitt 3:e syskon bor inte hemma. Är näst minst i familjen, har en lillebror. Annars är jag minst. Är 50% dansk, eftersom min pappa och hans släkt är dansk. Men mamma är helsvensk. Kan tyvär ingen danska men skulle vart roligt att lära sig. På min fritid så sitter jag vid min dator, mobilen och fotograferar med min systemkamera CANON EOS 600D, sjukt bra är den så rekomenderar den STORT! Kostar 6000kr tror jag när jag köpte den. Har fotat ett par år, ungefär sen jag var 7-8-9 kanske? Är oxå väldigt mycket med kompisar. Min skola är väldigt liten, har ungefär bara 40 elever. Så vi är bara 8 stycken i min klass. 2 tjejer och 6 killar. Alla är väldigt snälla. Är väldigt mycket med dom i 5:an, eftersom vi har typ alla lektioner tsm med dom. Men innan denna skolan så gick jag på en annan i Nybro. Började där i förskoleklass och gick där till 1 oktober 2012. Altså 6 år. Under nästan 5 år där så blev jag mobbad, så hade det ganska tufft. Men tack vare mina fina vänner så klarade jag mig. Hade en väldigt nära vän där, som jag alltid var med. På raster, efter skolan, alltid. Så det var väldigt tufft att lämna henne, och även berätta det för henne. Vi umgås inte lika mycket längre, väldigt lite. Vi bor ganska långt ifrån varandra så det är väldigt svårt att hitta tid att vara med henne. Älskar henne mer än allt och hon kommer alltid bara min bästa vän. 1 oktober 2012 altså förra året så började jag min nya skola. Var lite svårt i början men dom var och är hur snälla som helst och känner mig sjukt trygg med dom. Alla är supersnälla. Var mest med tjejer förut, men nu är alla med alla. Skrattar hur mycket som helst i skolan, alldelles för mycket! Det är Nadines och min humor som gäller altså, hon har precis min humor. Iallafall så är den skolan den bästa som finns, lärarna är typ aldrig arga eller skriker. Som ni redan vet vissa av er iallafall så har jag mag katärr, men nu är det mycket bättre. Var så himla mycket stress och bekymran på förra skolan, men det är inte så nu som tur väl är.
Bjuder på en bild när jag spelar in filmen, och har killkläder.
Den 13 juni slutar jag mitt game i 6:an och börjar sedan 7:an. Vi kommer gå på en skola i nybro någon dag i veckan 2 tror jag. Och då kommer jag träffa min bästis Jennifer där. Och även min bästis Albin, haha. Men 6:an har nog vart det jobbigaste året för mig, eftersom vi får betyg. Men mina betyg är jag väldigt nöjd med.
 
Det var lite om mig iallfall. Om ni vill veta något mer så får ni skriva.

Kommentarer
Postat av: Linn Ahlex

2013-05-24 @ 09:57:42
URL: http://linnffotar.blogg.se/
Postat av: Sara - Hold on be strong

Fin bild!! :) roligt att veta mer om dig :)

2013-05-24 @ 13:50:30
URL: http://saraleasofia.blogg.se
Postat av: CECILIA

vad somrig den första bilden är :D

2013-05-24 @ 17:08:43
URL: http://candersson.bloggplatsen.se
Postat av: ViktoriaCaroline

Allt bra med dig idag? :)

2013-05-24 @ 21:44:05
URL: http://viktoriacaroline.blogg.se
Postat av: ella&malin - foto och vardag

Nu är beskrivningen till headern uppe! :)

2013-05-25 @ 12:55:00
URL: http://twohappy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0