Bloggtips!

Tänkte bara berätta lite hur jag tycker en blogg ska vara osv. Dock gäller inte detta min blogg!
 
Gå in på din blogg, kolla hur den ser ut, hur du verkligen vill ha den. Ska jag ha det så, eller så kanske? Sedan går du in på den blogg du verkligen tycker att "åh, så skulle jag vilja att min såg ut". Inspirera dig själv av den, få jättebra ideer av den. Gör inte EXAKT likadant, men både bloggaren och du blir glada om du får ideer osv. Variera med bilder, ut och fota, ta nu fina och visa dom. Sjukt kul att kolla på, det lovar jag!
 
Gör massor med olika inlägg om dagen. Inte bara 1 inlägg, utan många. Sedan ska du inte ba:"Idag va jag i skolan, nu ska jag äta hejdå". Utan typ: "Hejsan! Idag är det måndag och jag har varit i skolan. Det va skitkul, seriöst. Skrattade sjukt mycket. bla bla, men nu måste jag gå och äta, är utsvulten. Ses senare, kram!" Då är det helt klart roligare att läsa. 
 

Skriv inte typ: Hej, fin blogg! Allt bra? Utan man skriver så bara för att få en kommentar tillbaka. Utan då kan du verkligen läsa igenom inlägget, kolla vad det står och skriv någon fråga elr något som har med inlägget att göra! På så sätt kommer bloggaren få mer intresse av dig, tycker du är snäll och verkligen vill gå in på din blogg och svara på den kommentaren.
Om du vill att bloggen ska bli större, få fler läsare oså, då ska du lägga ner tid på bloggen. Både med design, inlägg osv. Ibland gör jag ett inlägg på 4-5 minuter. Men ibland lägger jag ner ungefär 15-20 minuter på 1 inlägg. Tänker efter vad jag skrivit, så det blir intressant att läsa, så att man inte bara kollar på bilderna sedan går in på någon annan blogg. Tänk efter verkligen innan du publicerar inlägget!
 
 
 
Det viktiga med en blogg är att man är snäll och trevlig mot alla läsare. Svara på kommentarer och visa att du är aktiv och väldigt trevlig så att den personen vill fortsätta att läsa bloggen och kommentera ennu mer. Man känar på att vara trevlig, så att läsaren vill fortsätta läsa och ha en bra bild av dig.
 
 
ja, tex. jag gillar ju att fotografera. Och då kan du verkligen skriva om det. Och, om man vet mycket om det man gillar så kan man bara skriva så att fingrarna glöder. Utan att behöva leta upp massor med fakta och info om det på google elr något. Utan skriv om det du själv vet och tycker. 
 
 
Visa dig själv, va inte blyg. Utan bara gör hur du vill, bry dig inte om vad andra tycker. Tycker det är viktigt att man har en stor självkänsla och verkligen göra vad man vill utan att oroa sig för vad andra kommer att tycka! Jag har ett bra självförtroende, och på det sättet kan jag göra olika saker utan att vara orolig för vad andra tycker. Visa dina åsikter, alla har olika. Men du måste visa din. Så att bloggläsaren kan argumentera med dig genom att ge kommentarer och du ska svara. Intressant för bloggaren oxå att veta vad sina bloggläsare tycker! 
TIPS PÅ BRA INLÄGG!
 
 

Kommentarer
Postat av: Siri

bra tips!!

2013-04-02 @ 00:06:15
URL: http://www.elizabethh.blogg.se
Postat av: Elin

vilka bra tips! :)

2013-04-02 @ 01:18:02
URL: http://bbaraaelin.blogg.se
Postat av: Sara

Bra tips! :)

2013-04-02 @ 10:11:21
URL: http://firesouls.blogg.se
Postat av: Maja

Super bra tips!!!

2013-04-02 @ 12:00:44
URL: http://Www.pyraja.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0