mobbning!

Idag i skolan pratade vi om mobbning! Detta är vad jag tycker:
Mobbning är ett av det värsta jag vet. Det måste få ett slut.Precis som att Askungen får tillbaka sin sko. Jag är nöjd med precis allt jag ha.Min familj mina kompisar och allt.Jag känner många som har blivit mobbade av äldre altså 15 år max tror jag.Och vissa av många i sin egen ålder.
Jag tycker det ska få ett stopp oavsett vad man har gjort.Du kanske har blivit mobbad , eller? Det har jag oxå.Man mår dåligt och är rädd för att gå till skolan.Det har jag oxå varit men det är stopp för det nu! Jag lägger mej inte i det mer.Det har tagit STOPP för mej.Precis som dte ska göra för er! Om du någon gång skulle blivit mobbad eller fått en "ond" blick.Gå till någon vuxen och prata med den.Vänner är allt för mej. Inga vänner ~ ingen kajza. Dom betyder SJUKT mycket för mej (ni vet vilka ni är) jag har även killkompisar , men även om dom är fula , har glasögon betyder dom lika mycket för mej endå. Alla är lika mycket värda.Även om man har en bästis som betyder 10000000000000 för dej.Betyder alla lika mycket som det!
Man ska inte bara välja en.Ta vad du har istället.Att bli vald sist på fotbollen är inte det roligaste.Det har jag oxå blivit.Vissa blir mobbade för fattidom.Bara för att du är rik? Pengar  gör inte ditt liv bättre. En mening till dej som blir mobbad : TA INTE ÅT DEJ! Var stark och våga säga imot! Jag HATAR mobbning hoppas NI HÅLLER MED! Man kanske är lite överviktig, men tjejen ta på dej bekinin och våga ! Skäms inte över dej själv.Du är precis perfekt oavsett hur du ser ut!
Hoppas ni håller med. Vänner som hatar en, bry dej inte om dom.Dom borde inte finnas igentligen , men nu finns alla för dej! Jag är stark.Som du! På kvällarna har jag inte kunnat sova för jag tänker på er som blir mobbade och när jag blev mobbad så ville jag inte ens vakna för jag vill inte ens gå till skolan.Men när jag är ledsen kommer mina vänner till mej och störtar mej för den jag e.Alla har gjort/sagt något dumt någon gång!
Det har jag med !! ALLA! Även du!
VÄX UPP! det är det ni behöver göra! Varför tror ni man har kamratstödjare i skolan? För att dom är STÖDJARE gå till en av dom som är en kamratstödjare ! Dom kan nog hjälpa dej :D
Så var inte rädd , du är den du är!
men det är min åsikt !

Kommentarer
Postat av: Emilia Eriksson

Ja, jag håller med. Mobbning är hemskt, mobbning ska försvinna. :/ Fattar inte hur vissa kan mobba folk? Det är ju hemskt! :/ :(

2012-02-29 @ 20:56:13
Postat av: jasse

2012-02-29 @ 20:59:52
Postat av: Anonym

sååå fin, men ändån så sann<3

2012-02-29 @ 21:01:03
Postat av: JULIE♥

Jaa, jag håller verkligen med dej, mobbning är hemsk, kolla gärna mitt inlägg också. det handlar om kompisar, mobbning, m.m

Ni som gör det betyder mke! :D <33333



http://julieanderssons.blogg.se/2012/february/min-asikt-om-kompisar.html

Tryck?

2012-02-29 @ 21:06:04
URL: http://julieanderssons.blogg.se/
Postat av: Johanna

Du är så klok finaste Kajza!!

du har så rätt!

2012-02-29 @ 21:11:58
URL: http://www.villa-svea.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0